Apple Watch mister fortsat markedsandel

Ifølge tal offentliggjort fra analyseinstituttet IDC den 5. december, er Apples markedsandel for deres ur, Apple Watch fortsat faldet i 3. kvartal. Apple afsendte knap 4 millioner smartwatches i samme kvartal sidste år ifølge IDC, men i 3. kvartal i år formåede de kun at udsende 1 million smartwatches; en nedgang på hele 70% på blot ét år.

Ifølge nedenstående tal (se grafen i bunden), har alle andre producenter oplevet fremgang i på smartwatch-markedet. Samsung sælger omkring samme antal smartwatches som Apple; en fremgang på 90% fra samme kvartal sidste år.

Fitbit havde også en lille fremgang fra sidste år, mens de dog forventes at få et dårligere julesalg end først forventet, der fik firmaets aktie til at falde med hele 30%.

LÆS OGSÅ: Pebble opkøbt af Fitbit

Apple lancerede deres nyeste Apple Watches; Series 2 og Apple Watch Nike+ i starten af september, så det er forventet at nogle forbrugere ventede til de nye smartwatches med at købe ét.

Dog ser det ikke ud til, at der har været ret meget fremgang i tallene for Apple. Op til julesalget forventes det dog at der sælges flere Apple Watches.

Apple har haft nedgang i salgstallene for Mac og iPhone, så analytikere og aktionærerne håber på at Apple kan få fremgang med Watch.

Post Author: Sarah

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *